BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday 6 April 2011

~Ceritera bahagian 1~

Assalamualaikum berdirinya saya disini (berdiri kejadah ko aku menaip sambil meniarap mihahahhaa) ingin membuat pengumuman atau erti kata lain menyatakan hasrat diri ini pada seseorang yg saya sayangi…syg saya sgt mencintai diri mu..erkkk cut!!!!!! Ko igt ni statement brani mati ka mihahahhaha adessss…ngeee..waaaaa…lama da aku tak menulis kuih3..ngee~(erkk lama ke? Ahak2)..aku rasa nk buat citer lagi la mihahhaha ngeerrr..citer ni aku tulis drpd cerita dan pengalaman seorang kawan aku huk3 (erkk tak sgt la..aku tetap edit pedulik apa aku..aku punya citer mihahaha ahaksss)..aku buat citer nih pon atas keizinan dia untuk aku menceritakan balik kisah2 dia..khas buat ko bro~(khas tak khas sgt la..aku byk reka gak mihahahah)…ok kita mula dengan bismillah ( ala mcm lagu nasyid raihan..dimulakan dgn bismillah..disudahi dgn alhamdulillah..ahaksss adess kelaut lagi aku ngee~)..byk menyimpang aku nih adess..ok layanzz adessss….

Di suatu pagi yang indah..burung2 berkicauan,deruan angin pagi yg menghembus lembut  seakan alunan muzik keroncong buat ana hasil ciptaan M.Nasir ( erkk aku layan rock kapak ngn jiwang karat jer miahhaha ahaksss)..pagi yg cukup cerah untuk poco tam ( erkk hak3 tam hg jgn marah noh..nama hg cam best ja tu yg aku guna tuh mihahha..arrghh pedulik apa ..hg tak kasi aku ttp nk guna nama nih..sapa suh hg letak nama best nih hak3 nggee~) keluar bersiar2 bersama kekasih kesayangannya Poco liyana tam..mereka bercadang untuk melihat movie di panggung wayang (erkk mmg la kot tgk kat panggung takkan tgk kat kedai basikal kot adess ahaks3) di area2 penang ( haaa ampa yg duk penang tuh jgn dok marah aqu noh..saja ja buat lokasi penang..nk p wat lokasi kat luaq Negara ni leceh..erkk biaq p la aqu nk buat tmpat kat mana pon ahaks2…gegeh~)..maka bertemu la mereka di lokasi yg di janji kan…dialog…

Poco tam : sayang maw tgk citer apa nih? (Sambil memandang poco liyana smbil tersenyum,tersengih2 mcm tenok kelaparan)..

Poco liyana tam : kita p tgk cerita hantu kak limah balik ghumah abg noh ( sambil menyahut pandangan poco tam dgn mata terkebil2 mcm patung babydoll tak cukup sifat)..

Poco tam : boley2 syg punya pasai abg mana2 pon tak pa..abg ikut ja..(mihahahha eceh..syg ler tuh..peewittt.. “demi mu lautan api sanggup ku renangi” mihahaha..)..

Poco liyana tam : heheh yeah syg abg sgt..muah3…(erkkk oit angpa jgn pikiaq kelaut noh..tu kiss bunyik jerr..bukan kiss btoi2..mihahhaha adesss..saru2 ngee~)..

Selepas membeli tiket mereka pun ke kedai makan (erkk foodcourt org panggil menatang apa ek mihahahaha hentam sajalah ahaks2)..mereka memesan makanan untuk mengisi perut mereka sebelum masuk ke panggung ( pesan makanan mmg la nk makan takkan nk buat bangang kot adessss..aku pon bebal gak nih ahakss2..)..semasa mereka menikmati  juadah tiba2 poco tam disapa oleh seseorang dari belakang..dialog..

aizat : oit mamak keling jambu!! ( sambil menyergah poco tam dr belakang dgn gaya berok laut ahakss)..

Poco tam : apocot atok hg kawen dgn liyana jasmay ( erkk haha..pocotam hg jgn mengamuk noh mihahahahah sket je pown wakakakak)..ceh hg biskut..hg jgn dok wat lece..kang aku sula canteknya dgn garpu nih (menunjukkan garpu  di tgn sambil menggeletar  tgn seperti seorang pahlawan menghunus keris dan mnyatakan “ biar hamba  basahi keris ini dengan darah penderhaka durjana” erkk mihahha adesss )..

aizat : haha ala rilek la hang ni pown kalut eh…mentang2 dengan awek marka.. aku pon hang nak sula noh ( sambil menjeling poco liyana sambil menghulurkan senyuman mengoda..bak kata cik umrah kita “gedik” mihahahha adess..masak aku cmni ahaks2)..

poco tam : hahaha aku ghuwau je pon..hg buat pa sini..mai la makan skali..aku pown bawu nk makan nih..macam biasaq la..aku blanja..

Aizat : cantek.. nih yg aku suka hg nih hahaha…bley2 tp hg p oder la..aku kan pemalu hahah (sambil gelak terbahak2 mcm tercekit tulang ikan bilis..erkk tulang ikan bilis? Hak3)..marka hg ka nih..cun noh..( sambil menjeling tajam mata poco liyana)..

Poco tam : haa marka aku la nih..cun ka? Tgk la sapa laki dia hahaha..(sambil mendabik dada dan menepuk2 dada dgn bangga… cewahhh biasaq la angpa jgn dok tersengih2 la..angpa jgn duk menipu..aku langsung tak percaya klu ada org puji awek angpa cun angpa tak rasa bangga..hipokrit semata2 mihahaha)..meh aku kenaikan..ni la poco liyana tam buah hati pengarang jantung berlubang aku ( sambil hidung kembang kempis rasa bangga bila aweknya dipuji blom habis)..

aizat : owh marka hg..cun2..hebat hang noh…hye poco liyana ..(menghulurkan tgn untuk bersalaman)

poco liyana tam : hye huhuhu ( trus mnyambut tgn biskut bersalaman sambil tersengih2 mcm bdak sumbu dapat air)

Poco tam : hang tunggu sat noh..aku p pesan makanan hang..hang nak makan pa?

aizat : hang p pesan la apa2 noh..aku makan ja…tp ayaq aku mau milo ais noh..

Poco tam : ok2 hang tunggu sat noh aku p pesan..

Maka poco tam pon pergi meninggalkan poco liyana  dan aizat berdua-duaan..semasa ketiadaan poco tam..aizat  mula berniat jahat dan cuba menarik perhatian poco liyana untuk berbual dengannya (erkk erti kata lain mengorat la mihahhaha adesss)…dan bermula perbualan antara poco liyana dan aizat…dialog…

Aizat : awak dah lama kenai dgn poco tam ka? ( sambil merenung tajam tepat kea rah mata poco liyana )

Poco liyana tam : lama la juga hehehe ( tersengih2 malu mcm kura2 tak pakai cengkerang bila di pandang oleh aizat mihahahha)

Aizat : awak ni lawa la..hurm..klu saya nk kenai ley ka?

Poco liyana tam : boley ja…kenai la hehehe …

Aizat : klu camtu saya mintak no phone awak boley noh..

Poco liyana tam : boley jap ek..( sambil mengeluar kan sehelai kertas dan pen lalu menulis no phone dan memberikannya kepada aizat) nah ni no saya hehehe…

Aizat : ok mlm ni saya call awk ek hik3

Tak lama kemudian poco tam tiba dan membawa makanan yang di pesan kepada aizat..dan pemberian no phone oleh poco liyana di rahsiakan dari pengetahuan poco tam..begitu la serba sedikit cerita permulaan perkenalan diantara aizat dan poco liyana..biasa la lumrah manusia tak pernah cukup dan tak pernah rasa nak menghargai setiap perhubungan walaupun sudah lama terjalin bak kata cik umrah rodzi kita “ manusia tak pernah rasa puas walaupun sudah memiliki sebuah perhubungan..mereka  mencari dan terus mencari sehingga mereka berjumpa org yang betul2 mereka ingin miliki” betol tak cik umrah? Mihahahha hik2 ngee~..ok la sampai sini dulu la citerrr..nanti sambung lain episode..miahahahaha zassssssssssss opss… (iklan penaja.. buat gaya pok meng fotoshoot pic dia) miahahhahaha adessss..salam…..
Bersambung……

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...